SUV, η πρώτη ηλεκτρική Mercedes - ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Συμβαινει τώρα

Home Top Ad

Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2018

SUV, η πρώτη ηλεκτρική Mercedes

SUV, η πρώτη ηλεκτρική MercedesΤο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής της Mercedes-Benz παρουσιάστηκε στη Στοκχόλμη. Η αυτοκινητοβιομηχανία με σήμα το αστέρι ακολουθεί την τάση της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας το πρώτο μοντέλο της σειράς EQ. Στη Σουηδία έγιναν τα επίσημα αποκαλυπτήρια της νέας EQC, η οποία αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό SUV της γερμανικής εταιρείας με μήκος 4,76 και πλάτος 1,88 μέτρα. 

Του Άρη Γαλανόπουλου 

Αισθητικά, διατηρεί τη σιλουέτα των μοντέλων της φίρμας, ωστόσο διαφοροποιείται στα φωτιστικά σώματα (εμπρός και πίσω) και στους τροχούς (19 έως και 21 ιντσών) ελαφρού κράματος. Οι τελευταίοι έχουν μελετηθεί με τέτοιο τρόπο, μειώνοντας δραστικά την αεροδυναμική αντίσταση που προκαλούν οι συμβατικοί τροχοί. 

Η νέα EQC εφοδιάζεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου 80 kWh, που βρίσκονται τοποθετημένες στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Αυτές είναι συνδεδεμένες με δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα, καθιστώντας την EQC τετρακίνητη. Η συνδυαστική απόδοση των δύο κινητήρων φτάνει τους 408 ίππους και τα 765 Nm ροπής. 



Στα 2.500 κιλά το βάρος 

Το συνολικό βάρος αγγίζει τα 2.500 κιλά, εκ των οποίων τα 650 είναι τα στοιχεία των μπαταριών. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, με μία πλήρη φόρτιση, η αυτονομία της EQC φτάνει πάνω από τα 450 χιλιόμετρα, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών NEDC. 

Παρά το βάρος του μεγάλου SUV, η επιτάχυνσή του είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Χρειάζεται μόλις 5,1 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, «προστατεύοντας» την αυτονομία. Ως ηλεκτρικό όχημα, το σήκωμα του ποδιού από το πεντάλ του γκαζιού αντιστοιχεί σε φρενάρισμα, αποφεύγοντας έτσι τη φθορά των φρένων και παράλληλα ανακτά ενέργεια. 

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Comfort, Eco, Max Range, Sport και το Individual. Το εσωτερικό της νέας EQC κρατάει τον premium χαρακτήρα των υπόλοιπων συμβατικών μοντέλων. Το σύστημα πολυμέσων απαρτίζεται από δύο οθόνες, όπως συναντήσαμε πρώτη φορά και στη νέα A-Class. Ο χρήστης παραμένει συνδεδεμένος μέσω της ειδικής πλατφόρμας της Mercedes, την Mercedes Me. 



Η φόρτιση μπορεί να γίνει από οποιαδήποτε συμβατική πρίζα, ωστόσο για αυτούς που επιθυμούν ταχύτερη φόρτιση, οι μπαταρίες μπορούν να φτάσουν το 80% (από 10%) σε μόλις 40 λεπτά με το Mercedes-Benz Wallbox. 

Το λανσάρισμα της νέας EQC στην Ευρώπη αναμένεται να γίνει εντός του 2019, χωρίς όμως να έχει γίνει γνωστό ακόμη το κόστος απόκτησής της.