Τέλος για όλα τα λεωφορεία στην παλιά πόλη της Κέρκυρας - ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Συμβαινει τώρα

Home Top Ad

Τρίτη 6 Ιουνίου 2017

Τέλος για όλα τα λεωφορεία στην παλιά πόλη της Κέρκυρας

ΚΕΡΚΥΡΑ. Η απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των βαρέων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των κάθε είδους λεωφορείων, στον ιστορικό περίγυρο της παλιάς πόλης, βρίσκεται στον πυρήνα της Κανονιστικής δημοτικής απόφασης. Με την εφαρμογή της απ' αυτό το καλοκαίρι αίρεται κάθε επιμέρους αντιδικία περί τη νομή του μεταφορικού έργου, όσον αφορά τουλάχιστον στην πόλη. Η τεκμηρίωση της αναγκαιότητα μιας τέτοιας ρύθμισης όμως δεν βρίσκεται εκεί αλλά στα σπλάχνα των οχυρώσεων, όπου παρατηρούνται επιβαρύνσεις τέτοιες που θα μπορούσαν να απειλήσουν την στατική τους ισορροπία, ακόμα κι αυτή των παρακείμενων ψηλών και εμβληματικών κτηρίων! Η απαιτούμενη φροντίδα και αποτροπή παραιτέρω οχλήσεων έχει ανατεθεί από τον Δήμο στο Πολυτεχνείο ως επισυναπτόμενη τεκμηρίωση των νέων ρυθμίσεων. Μελετάται ο ακριβής καθορισμός του ορίου προσέγγισης των βαρέων οχημάτων στην πόλη, και οι σκέψεις που υπάρχουν αφορούν στην κολώνα του Ντάγκλας (Ντούγκλα) νοτίως και στην αρχή της ξηράς τάφρου του Νέου Φρουρίου (6ο Γυμνάσιο), βορείως.
Σε δεύτερη φάση μιας τέτοιας σημαντικής για την πόλη απόφασης, περιλαμβάνεται η απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των Ι.Χ. οχημάτων σ' αυτόν τον δακτύλιο και ότι περικλείεται απ' αυτόν, γεγονός που εφόσον συμβεί θ' αλλάξει τους καθημερινούς ρυθμούς και τα φορτία της. Μια τέτοια απόφαση όμως συνδέεται από τη δημοτική Αρχή με την επάρκεια των περιφερειακών πάρκιν.

Με υπουργική απόφαση οι άδειες των περιηγητικών λεωφορείων

Η Κανονιστική απόφαση για τη ρύθμιση των κυκλοφοριακών συνθηκών, ελπίζεται πως θα συμβάλει στη διευθέτηση των πραγμάτων. Οι διαμαρτυρίες για την υφιστάμενη κατάσταση, με πιο ηχηρή και επίκαιρη, εκείνη όσων εναντιώνονται στον αριθμό κυρίως, των αποκαλούμενων και περιηγητικών λεωφορείων, συντηρεί την γκρίνια και το θέμα στη δημοσιότητα. Οι προσδοκίες για τη διευθέτηση του ζητήματος συγκεντρώνονται στην Κανονιστική. Κι ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Ν. Αναστασόπουλος δηλώνει στην «Ενημέρωση του Σαββατοκύριακου» ότι το τελικό κείμενο είναι έτοιμο κι έτσι «δεν αποκλείεται να συζητηθεί ακόμα και στην επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ενώ υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να τεθεί εν ισχύει αμέσως και συγκεκριμένα από τις αρχές του επόμενου μήνα»! Σημειωτέον ότι ο Δήμος έχει τη δικαιοδοσία των ρυθμίσεων σε όλο το οδικό δίκτυο εκτός των χαρακτηρισμένων εθνικών οδών.
Η νέα κυκλοφοριακή φυσιογνωμία των δρόμων πάντως θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα και στην αδειοδότηση των περιηγητικών λεωφορείων εφόσον στο πρακτικό της υπουργικής απόφασης για το κάθε ένα ξεχωριστά, με την οποία δρομολογούνται, περιγράφεται ακριβώς η διαδρομή τους και οι προβλεπόμενες στάσεις.
Όμως το διοικητικό πρόβλημα που διαπιστώνεται (και) σ' αυτήν την περίπτωση είναι το γεγονός ότι η αρμοδιότητα αυτή αποδίδεται στην υπουργό Τουρισμού και όχι στον Δήμο. Έτσι ουσιαστικά κρίνεται από Υπηρεσίες της γενικής κυβέρνησης μια δραστηριότητα χωρίς να εκτιμώνται σειρά παραμέτρων και ειδικών χαρακτηριστικών, που θα μπορούσαν να την καταστήσουν προβληματική ή και ανταγωνιστικά αθέμιτη. Για μια τέτοια μεταφορά αρμοδιοτήτων όμως απαιτείται νομοθετική ρύθμιση, σύμφωνα με τον Ν. Αναστασόπουλο, για την οποία είναι κομματάκι νεφελώδες εάν έχει υπάρξει έστω η σχετική δέσμευση κυβερνητικών παραγόντων.
Είναι χαρακτηριστικό πάντως ότι στο ισχύον πλαίσιο προβλέπεται η αφετηρία τέτοιου είδους λεωφορείων «παρά την πύλη του λιμένος», κάτι που πέραν του αριθμού των αυτοκινήτων, συγκεκντρώνει και τα περισσότερα πυρά των επικριτών τους εφόσον έτσι τους αποδίδεται, δεδομένου ότι η περιήγηση μπορεί να αγοράζεται ακόμα και μέσα από το καράβι, η δυνατότητα χειραγώγησης και άγρας πελατών. «Δεν τους βλέπουμε», λένε υπερβολικά είν' αλήθεια, οι θιγόμενοι επαγγελματίες και διατυπώνουν προτάσεις για την αλλαγή αφετηρίας και διαδρομής.

Είμαστε συνεπείς και νομότυποι λένε οι «κόκκινοι» λεωφορειούχοι

Έχουν κάθε λόγο να διαμαρτύρονται οι ιδιοκτήτες των sightseeing buses για όποια ρύθμιση επιβληθεί στα κυκλοφοριακά, που θα ανατρέπει τους όρους υπό το καθεστώς των οποίων, ζήτησαν και πήραν άδεια δρομολόγησης περιηγητικών λεωφορείων. Τηρώντας τα όσα προβλέπονται στη νομοθεσία, κατέθεσαν δικαιολογητικά και προτεινόμενο δρομολόγιο, το οποίο και τους εγκρίθηκε για κάθε ένα όχημα ξεχωριστά. Αναζήτησαν ως αφετηρία ότι ακριβώς προβλέπεται «παρά την είσοδο του λιμένα» και υπ' αυτές τις προϋποθέσεις επένδυσαν στην δρομολόγηση των λεωφορείων. Πηγές προσκείμενες στη διοίκηση της μιας εκ των δυο εταιρειών υπεραμύνθηκαν της απολύτως νόμιμης συμπεριφοράς τους, προσθέτοντας ότι σε περίπτωση που ανατρέπονται τα βασικά δεδομένα της αδειοδότησής τους, διατηρούν το δικαίωμα να διεκδικήσουν αποζημιώσεις στα δικαστήρια.

Δεν βλέπουν τους τουρίστες στο Μαντούκι

Σε πεντέμισι (5500) χιλ. το αυτοκίνητο ανά έτος ορίζεται η απαίτηση του ΟΛΚΕ για την χορήγηση χώρου αφιξοαναχωρήσεων των «κόκκινων» λεωφορείων μέσα στις εγκαταστάσεις του ΟΛΚΕ. Μέχρι πρότινος, το ποσόν αυτό, απλώς δεν ζητούνταν και έτσι δεν καταβαλόταν. Πηγές προσκείμενες στη διοίκηση του λιμανιού σχολίαζαν ότι στην σχετική νομοθεσία προβλέπεται η αφετηρία παρά την είσοδο του λιμανιού αλλά δεν διευκρινίζεται σαφώς εάν εννοεί μέσα ή έξω από το λιμάνι. Πρόσθεσαν μάλιστα με νόημα ότι κανείς δεν υποχρεώνει τον Οργανισμό να μετατρέψει τη λιμενική εγκατάσταση σε αμαξοστάσιο.
Στο μεταξύ όμως, και όπως έχει επανειλλημένα αναφερθεί, οι επαγγελματίες του Μαντουκιού διαμαρτύρονται για την αφετηρία κυρίως και το δρομολόγιο των περιηγητικών λεωφορείων, που τους αποστερεί κάθε επαφή με τους ημερήσιους επικέπτες της πόλης από τα κρουαζιερόπλοια. (Ακολουθεί κείμενο κάτω από το οποίο συγκεντρώνονται υπογραφές),
Οι καταστηματάρχες της περιοχής Μανδουκίου - Νέο Λιμάνι - Ιωάννου Θεοτόκη και μέχρι τη Σπηλιά, διαμαρτυρόμαστε έντονα για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στη περιοχή από την πληθώρα των αδειών που έχουν δοθεί στα περιηγητικά λεωφορεία.
Είναι απαράδεκτη και η στάση του ΟΛΚΕ που παραχώρησε αφετηρία και τερματισμό εντός του χώρου, με αποτέλεσμα ενώ αποβιβάζονται καθημερινά εκατοντάδες έως χιλιάδες τουρίστες από τα κρουαζιερόπλοια, να μην περπατούν στην περιοχή, καταδικάζοντας σε οικονομικό μαρασμό τα καταστήματά μας.
Συμπαρατασσόμαστε με τους άλλους κλάδους που έχουν πληγεί αλλά και με τους συμπολίτες μας που υποφέρουν από τα τεράστια προβλήματα, που έχουν δημιουργηθεί στο κυκλοφοριακό και ζητάμε την άμεση απόσυρση όλων των αδειών, που έχουν σαν αποτέλεσμα τον πλουτισμό ολίγων μικροσυμφερόντων εις βάρος πολλών κλάδων και περιοχών του νησιού.


Η ακτινογραφία των κερκυραϊκών, κόκκινων λεωφορείων

Στη Κέρκυρα λειτουργούν δύο τουριστικές επιχειρήσεις με λεωφορεία ανοιχτού τύπου. Οι διαδρομές που κάνουν είναι δύο, μία για Αχίλλειο και μία προς Κανόνι, έχοντας ως αφετηρία και τερματισμό το νέο λιμάνι. Η διαδρομή για κανόνι, περνάει από τα εξής σημεία (αξιοθέατα):
1. Λιμάνι
2. Λαϊκή Αγορά
3. Πλατεία Σαρόκο
4. Δημοτικό θέατρο
5. Πλατεία Λιστόν
6. Κολώνα Ντούγκλας
7. Μον Ρεπό
8. Παλαιόπολη
9. Παναγία Βλαχερνών
10. Ποντικονήσι
11. Κανόνι
12. Ανεμόμυλος
13. Είσοδος Παλαιού φρουρίου
14. Ανάκτορα Αγ. Μιχαήλ & Γεωργίου (Μουσείο Ασιατικής Τέχνης)
15. Βυζαντινό μουσείο
16. Σπηλιά
Η διαδρομή για Αχίλλειο περνάει από το Γαστούρι και το Αχίλλειο και στην επιστροφή κατευθύνεται από το Πέραμα στο αεροδρόμιο και μέσα από τη παραλιακή της Γαρίτσας ενώνεται με τη διαδρομή του κανονιού.
Κατά τη διάρκεια αυτών των διαδρομών πραγματοποιούνται στάσεις όπου οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα με το ίδιο εισιτήριο (ημερήσιο) να κατέβουν από το λεωφορείο, να περιηγηθούν στη περιοχή (ή να επισκεφθούν το Αχίλλειο) και να συνεχίσουν τη διαδρομή τους με επόμενο λεωφορείο της ίδιας .
Η μία εταιρία κάνει έξι στάσεις. Στο Κανόνι, στο Μον Ρεπό, στον Ανεμόμυλο, στην είσοδο του Παλαιού Φρουρίου, στη Σπηλιά και στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως. Από αυτά τα σημεία περνάνε λεωφορεία της εταιρίας κάθε 15 λεπτά.
Η άλλη κάνει τέσσερις στάσεις απ' όπου περνούν τα λεωφορεία της κάθε μισή ώρα. Στο Κανόνι, κοντά στην είσοδο του Παλαιού φρουρίου, και στη Σπηλιά.
Τα λεωφορεία που χρησιμοποιούνται για αυτές τις διαδρομές, είναι συνολικά 15. Δύο μικρά και οκτώ μεγάλα διώροφα της μίας εταιρίας, και τρία μικρά και δύο μεγάλα διώροφα της άλλης. Enimerosi.com