Η απόφαση δεν είναι δεσμευτική, αλλά συνήθως οι δικαστές τη λαμβάνουν υπ’ όψιν τους. Η υπόθεση θα τελεσιδικήσει φέτος το καλοκαίρι. «Αναμένουμε την τελική απόφαση, η οποία, ακόμα κι αν είναι ίδια με την τωρινή, δεν θα επηρεάσει τις δραστηριότητές μας στις ευρωπαϊκές πόλεις, όπου έχουμε παρουσία», ανέφερε εκπρόσωπος της Uber. «Το ότι λογίζεται η Uber από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ως εταιρεία μεταφορών δεν αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο ρυθμίζονται οι δραστηριότητές μας. Ωστόσο, η δικαστική απόφαση ουσιαστικά υπονομεύει τις όποιες προσπάθειες να προωθηθούν μεταρρυθμίσεις σε ένα απαρχαιωμένο σύστημα που εμποδίζει εκατομμύρια Ευρωπαίους να έχουν πρόσβαση σε μια αξιόπιστη υπηρεσία με το πάτημα ενός κουμπιού». Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο προσέφυγαν οδηγοί ταξί της Βαρκελώνης, καταγγέλλοντας ότι η Uber τους ανταγωνίζεται αθέμιτα.
Οι οδηγοί της δεν είναι υπάλληλοι, αλλά επιλέγουν ελεύθερα τις ώρες εργασίας τους και δεν χρειάζονται ταξίμετρο ή άδεια για ταξί. Μέσω της εφαρμογής της, η Uber δίνει τη δυνατότητα οι επιβάτες να επιλέγουν όχημα, κάνει υπολογισμό κομίστρων, επιβάλλει όρους στους οδηγούς της ή τους εξαιρεί από τη διαδικασία. Με αυτά κατά νουν ο συνήγορος στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, Μασιέτζ Σζπούναρ, απεφάνθη ότι η εταιρεία δεν διαμεσολαβεί απλώς μεταξύ οδηγών και επιβατών, αλλά λειτουργεί ως πάροχος στο πεδίο των αστικών μεταφορών. «Οι υπηρεσίες της Uber δεν μπορούν να ενταχθούν σε εκείνες των εταιρειών πληροφορικής, αλλά σε ένα σύστημα οργάνωσης και διαχείρισης υπηρεσιών για μετακίνηση ανθρώπων σε αστικά κέντρα», ανέφερε, τέλος, ο κ. Σζπούναρ. kathimerini.gr