Πόσο μοιάζουν τελικά τα αντίπαλα παιχνίδια «Fortnite» και «PUBG»; - ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Συμβαινει τώρα

Home Top Ad

Δευτέρα 4 Ιουνίου 2018

Πόσο μοιάζουν τελικά τα αντίπαλα παιχνίδια «Fortnite» και «PUBG»;

Στα ιντερνετικά φόρα των gamers στην Ελλάδα και σε ολόκληρο τον κόσμο, η πιο συχνή κόντρα των τελευταίων μηνών έχει να κάνει με το «ΠάμπΤζι» (όπως προφέρεται το «PUBG», ακρωνύμιο του «PlayerUnknown's Battlegrounds») και το «Fortnite Battle Royale».

Και αν οι παίκτες τσακώνονται για το ποιο είναι καλύτερο, πιο όμορφο ή πιο δύσκολο, οι εταιρείες πίσω από τα δύο πιο δημοφιλή παιχνίδια παγκοσμίως αυτή τη στιγμή πηγαίνουν στα δικαστήρια για να ξεκαθαρίσουν αν το το δεύτερο αντιγράφει το πρώτο, σε σημείο που να θεωρείται κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας.

Η PUBG Corp, θυγατρική της κορεάτικης εταιρείας Bluehole, κυκλοφόρησε το «PlayerUnknown's Battlegrounds» τον Μάρτιο του 2017. Πρόκειται για παιχνίδι τύπου Battle Royale, όπου σκοπός είναι ο παίκτης να μείνει ο μοναδικός επιζών από ένα σύνολο αντιπάλων παικτών. Ο όρος προέρχεται από την καλτ ιαπωνική ταινία «Battle Royale» του 2000, όπου μαθητές μεταφέρονται σε ένα απομονωμένο νησί και αφήνονται να αλληλοσκοτωθούν. Πιο πρόσφατα είδαμε το ίδιο κόνσεπτ και στην ταινία «Hunger Games».

Τον Ιούλιο του 2017, η αμερικανική Epic Games, θυγατρική του κινεζικού κολοσσού Tencent, κυκλοφόρησε το παιχνίδι «Fortnite», όπου οι παίκτες καλούνται να κατασκευάσουν οχυρώσεις για να προστατεύσουν το χώρο τους από πλάσματα που θυμίζουν ζόμπι. Άλλο είδος (επιβίωση/κατασκευές), άλλο παιχνίδι (κάτι ανάμεσα σε «Left 4 Dead» και «Minecraft», για όσους ασχολούνται). Το πρόβλημα άρχισε όταν οι δημιουργοί του παιχνιδιού, εντυπωσιασμένοι από την επιτυχία του «PUBG», αποφάσισαν να αναπτύξουν μία Battle Royale παραλλαγή του.

Το «Fortnite Battle Royale» κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο, με την Epic Games να ανακοινώνει μέσω του blog της: «Λατρεύουμε τα Battle Royale παιχνίδια όπως το “PUBG” και θεωρούμε ότι το “Fortnite” αποτελεί εξαιρετικό θεμέλιο για τη δική μας εκδοχή». Κάτι που δεν πέρασε απαρατήρητο από την Bluehole, με τον αντιπρόεδρό της Τσανγκ Χαν Κιμ να δηλώνει ότι «δεν θεωρούμε σωστό η Epic Games να αναφέρει το “PUBG” στην προώθηση του παιχνιδιού της, δεν ρωτηθήκαμε ποτέ».

Οι πρώτες αντιρρήσεις εξελίχθηκαν σε κομψές αρχικά, πιο έντονες στη συνέχεια διαμαρτυρίες, καθώς το «Fortnite Battle Royale» σταδιακά στερούσε από το «PUBG» τον τίτλο του πιο δημοφιλούς παιχνιδιού στον κόσμο. Μέχρι που η Bluehole προσέφυγε σε δικαστήριο της Νότιας Κορέας στις αρχές της εβδομάδας. Δικαιολογημένα; Ας δούμε παρακάτω τις ομοιότητες και τις διαφορές των δύο παιχνιδιών.
Οι ομοιότητες
* Και τα δύο παιχνίδια ανήκουν στην κατηγορία Battle Royale, που σημαίνει ότι από ένα σύνολο παικτών μόνο ένας μένει ζωντανός στο τέλος.
* Και στα δύο συμμετέχουν 100 παίκτες που συνδέονται μέσω Ίντερνετ.
* Ο κάθε παίκτης πέφτει από αεροπλάνο και προσγειώνεται στο νησί.
* Στη συνέχεια πρέπει να εφοδιαστεί με όπλα και πυρομαχικά.
* Καθώς περνάει ο χρόνος, ο χώρος του παιχνιδιού συρρικνώνεται και οι παίκτες αναγκάζονται να έρθουν πιο κοντά και να αντιμετωπίσουν ο ένας τον άλλο.
* Και μια λεπτομέρεια που δεν είναι ακριβώς ομοιότητα. Το «PUBG» και το «Fortnite BR» χρησιμοποιούν το ίδιο λογισμικό, Unreal Engine 4, το οποίο ανέπτυξε η Epic Games. Το ίδιο βέβαια ισχύει για δεκάδες ακόμη παιχνίδια, και η Bluehole πληρώνει δικαιώματα στην Epic Games  για τη χρήση του. Το αναφέρουμε απλά ως «αλατοπίπερο».

Οι διαφορές
* Πρώτη πρώτη η εμφάνιση. Τα γραφικά στο «Fortnite BR» είναι πιο καρτουνίστικα σε σχέση με το «PUBG». Μπορεί το λογισμικό που «τρέχει» από κάτω να είναι το ίδιο, αλλά η διαφορά στην αισθητική είναι εμφανής. Επίσης η προοπτική είναι τρίτου προσώπου, ενώ το «PUBG» διαθέτει και επιλογή πρώτου προσώπου.
* Οι κατασκευές παίζουν βασικό ρόλο στο «Fortnite BR», στοιχείο που απουσιάζει εντελώς από το «PUBG». Αν ο παίκτης δεν είναι καλός στις κατασκευές που τον προστατεύουν, αποκλείεται να κερδίσει.
* Στο «PUBG» τα κτίρια προσφέρουν καταφύγιο και δεν καταστρέφονται. Στο «Fortnite BR» τα πάντα μπορούν να διαλυθούν και τα υλικά τους να χρησιμοποιηθούν για νέες κατασκευές.
* Τα όπλα είναι ρεαλιστικά στο «PUBG», ενώ στο «Fortnite» έχουν σχεδιαστεί με χιούμορ, υπερβολή και αισθητική καρτούν.
* Γενικότερα το «PUBG» είναι πιο ρεαλιστικό και σκοτεινό παιχνίδι, ενώ το «Fortnite» πιο λάιτ. Στις κόντρες στα διάφορα φόρα που αναφέραμε στην αρχή συνχά διαβάζει κανείς ότι «το Fortnite είναι PUBG για παιδάκια», αν και τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Το στοιχείο των κατασκευών προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο δυσκολίας στο «Fortnite BR».


Fortnite Battle Royale / PUBG
Τι λέει ο «ειδικός»
Ο Τάιλερ Μπλέβινς, γνωστός ως Ninja, είναι ο Νο.1 παίκτης του «Fortnite BR», που έχει γράψει εκατοντάδες... εργατοώρες και στο «PUBG». Υπολογίζεται ότι μόνο από τους 7 εκατ. ακολούθους του στην πλατφόρμα Twitch, όπου μπορεί κανείς να δει σε ζωντανή μετάδοση ή μαγνητοσκοπημένα τα παιχνίδια που παίζει, τα έσοδά του ξεπερνούν τα 700.000 δολάρια το μήνα.
Όταν ρωτήθηκε σχετικά με τις διαφορές των δύο παιχνιδιών, είχε να πει τα εξής: «Πολλοί πιστεύουν ότι επειδή το “PUBG” εστιάζει στους πυροβολισμούς απαιτεί μεγαλύτερη επιδεξιότητα και είναι πιο δύσκολο. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Οι κατασκευές στο “Fortnite” είναι το πιο απαιτητικό στοιχείο. Το να βάλεις κάποιον στο στόχαστρό σου είναι εύκολο, αλλά το να χτίζεις παράλληλα την οχύρωση που θα σε προστατεύσει ή θα σου επιτρέψει να φτάσεις έναν δύσκολο στόχο, αυτό θέλει περισσότερο ταλέντο».



Έχει τύχη η μήνυση; Κατά τη γνώμη μας, καμία απολύτως. Και είναι ντροπιαστική για τη Bluehole, που επιδεικνύει μικρότητα και δείχνει ότι ζηλεύει την επιτυχία της Epic Games. Ομοιότητες υπάρχουν, αλλά οι διαφορές είναι περισσότερες και πιο σημαντικές. Και στο κάτω κάτω, τί ακριβώς θεωρείται πνευματική ιδιοκτησία της Bluehole για να το κλέψει η Epic Games; Το είδος του Battle Royale; Αυτό το πρωτοείδαμε σε ταινία πριν από 18 χρόνια. Και θα το δούμε σε πολλά παιχνίδια από εδώ και πέρα. Αν τώρα κολλάει σε λεπτομέρειες όπως είναι οι 100 παίκτες ή το νησί που συρρικνώνεται, αυτό είναι ακόμη πιο αστείο. Αν έμπαιναν τέτοια όρια στα video games, όλα τα first person shooters θα είχαν σταματήσει στο «Doom» του 1993 και δεν θα υπήρχε ούτε το «PUBG» ούτε το «Fortnite BR». Με την ίδια λογική, οι δημιουργοί του «Tomb Raider» θα έπρεπε να είχαν μηνύσει εκείνους του «Uncharted». Το «World of Warcraft» του 2004 είναι με διαφορά το πιο επιτυχημένο MMORPG στην ιστορία, αλλά δεν έγινε μήνυση στη Blizzard ούτε από την Origin Systems για το «Ultima Online» του 1997 ούτε από τη Sony για το «EverQuest» του 1999. reader.gr